Pedagógus-művész képzés
A MUS-E program specifikuma, hogy a művészeti órák beépülnek a kisdiákok órarendjébe, így a foglalkozások során különösen hangsúlyossá válik a pedagógusok és a művészek együttműködése.
A program a pedagógusokat új feladat, kihívás elé állítja, épp ezért a MUS-E Magyarország nagy hangsúlyt fektet a művészek és a tanítók továbbképzésére. A járványhelyzet okozta nehézségekre tekintettel még inkább szükségét érezzük a tréningnek, amelynek célja a pedagógusok és művészek felkészítése a programban való részvételre, és ezzel együtt a kiégés és a hosszútávú stresszes állapot megelőzése.
Egy ilyen alkalommal a pedagógusok megtapasztalhatják mindazt, amit a gyerekek élhetnek át egy-egy MUS-E foglalkozás alkalmával, a művészeknek pedig lehetőségük nyílik bemutatni, megmutatni mindazt az eszközrendszert, amellyel dolgoznak, és rámutathatnak azokra az összefüggésekre, amelyek a tanítóknak új felfedezésként szolgálhatnak. A nap célja az együttgondolkodás, a közös alkotás és a megosztás. Egy ilyen rendhagyó továbbképzésen sokszor sikerül a pedagógusokat kizökkenteni a megszokott gondolkodás sémákból és megélhetnek néhány önfeledt pillanatot, miközben megtapasztalhatják, milyen önmagunkra figyelni, vagy a másikra hangolódni.
Fontos célkitűzés, hogy a gyermek-pedagógus-művész hármas egymással és egymást kiegészítve harmóniában tudjon együttműködni. A pedagógus ne csak a külső szemlélődője legyen a MUS-E foglalkozásoknak, hanem aktív résztvevője, ami számtalan lehetőséget nyújt arra, hogy új oldalról ismerhesse meg tanítványait, a gyermek pedig tanítóját. A tréning során alkalmat teremtünk arra is, hogy a művészek, pedagógusok, és az iskola tantestület tagjai csapatépítő, konfliktuskezelő, problémamegoldó, bizalomépítő közös élményeket, tapasztalatokat éljenek meg.
Minden jog fenntartva © 2000-2024 - MUS-E Magyarország