We All Count
Mindannyian számítunk
A We All Count egy 2018. februárjában elindult és 2020. tavaszáig tartó nemzetközi stratégiai partnerségi projekt, mely az Európai Bizottság által finanszírozott Erasmus+ program keretén belül valósult meg 3 európai ország részvételével.
Fő célunk az összes résztvevő jó gyakorlatainak megismerése, megosztása és átadása, hogy azokat egyesítve egy olyan közös európai beavatkozási modellt tudjunk megalkotni, melyet a jövőben más európai intézmények is tudnak használni. A projekt során az iskolák megoszthatják non-formális tapasztalataikat a gyermekekkel és családokkal, az önkormányzatok új mintákat láthatnak az európai társaiknál, az egyetemek segíthetnek létrehozni és alkalmazni a módszertani dokumentumokat a pedagógusképzésben, a MUS-E szervezetek pedig megoszthatják a már bevált pedagógiai-művészeti munkájukat, és közösen gondolkodhatnak a változó igények kielégítéséhez szükséges új megközelítésekről.
Olyan új és időtálló oktatási stratégiákat kívánunk tehát létrehozni, mely a non-formális tanulás továbbfejlesztésén és kutatásán alapul. Fő célcsoportunk továbbra is azon iskolák, ahol a tanulókat veszélyezteti a társadalmi exklúzió: roma és más etnikai kisebbségek, bevándorló hátterű diákok, sajátos nevelési igényű gyermekek, autisták, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy hathatós lépéseket tegyünk az iskolai hiányzás megelőzéséért, a szociális összetartozás fejlesztéséért, az érzelmi problémák és az általánossá vált demotiváció kezeléséért, valamint a sokszor realitást vesztett tantervek újragondolásáért.
A kreativitást, vállalkozó szellemet bátorító új módszerek kialakításán és megszerzésén kívül, különös fontosságot kap mindezek alkalmazhatósága, vagyis, hogy a pedagógusok ezeket tényleg be tudják építeni a munkájukba, és bátran kísérletezzenek.
A 2 év során a résztvevő intézmények képviselői – művészek, pedagógusok, tanárok, gazdasági- és szakmai vezetők- ellátogatnak a hat országba, hogy személyesen ismerjék meg a helyi szinten megvalósuló projekteket, azok körülményeit, feltételeit, kihívásait, akadályait és sikereit. Mind a két projekt financiális keretet biztosít MUS-E órák megtartásához, pedagógus és művész továbbképzéshez, családi nyílt napok megszervezéséhez, bemutatók, utazó kiállítások, multimédiás anyagok, módszertani dokumentációk létrehozatalához.
Az egész két éves művészeti munka kap egy tematikus keretet, fókuszba kerülnek mindennapi történeteink, a múlt, a jelen valósága és a kívánt jövő közti átmenet, a képzelet és a realizmus. A történetek által egy olyan közös európai narratívát kívánunk létrehozni, mely képes generációkat és különböző kultúrákat összehozni.
A projektben az alábbi szervezetek vettek részt:
- Fundación Yehudi Menuhin España
- Ayuntamiento De Aldeanueva
- Ayuntamiento De Alcolea Río Tajo
- Universidad Rey Juan Carlos
- Cra Río Tajo
- Associazione MUS-E Roma Onlus
- Universita Degli Studi Roma Tre
- Regione Lazio
- Istituto Comprensivo Via Cutigliano
- Észak-Budapesti Tankerületi Központ
- MUS-E Magyarország Közhasznú Egyesület
- Eötvös Loránd Tudományegyetem
- International Yehudi Menuhin Foundation
Minden jog fenntartva © 2000-2024 - MUS-E Magyarország